Αν και η Ιστορία θεωρείται μάθημα που αποστηθίζεις πρόσωπα, γεγονότα, καταστάσεις του παρελθόντος, στο σχολείο μας αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού οι μαθητές και οι μαθήτριες μετατρέπονται σε πρωταγωνιστές του μαθήματος. Πώς είναι να ζεις σε άλλη ιστορική περίοδο; Πώς αποκτάς πρόσβαση στο ιστορικό παρελθόν; Πώς κρίνεις πληροφορίες για το παρελθόν και πώς σήμερα; Το συναίσθημα έχει κάποια σημασία; Αν ναι, ποια ακριβώς; Μπορείς να αναπαραστήσεις στιγμές του ιστορικού παρελθόντος και να τις ερμηνεύσεις;
Οι μαθητές/τριες αξιοποιούν εργαλεία, όπως ψηφιακά ιστολόγια και παιχνίδια, ψηφιακές πλατφόρμες και ιστοριογραμμές, για να αναπτύξουν τη δική τους προσωπική προσέγγιση για την ιστορία, αφού έχουν διερευνήσει και εξετάσει πολυτροπικά τεκμήρια. Αξιοποιούν πολλαπλές ιστορικές αφηγήσεις διαφορετικών απόψεων με σκοπό να αντιληφθούν τις διαφορετικές ερμηνείες που αναπτύσσουν οι άνθρωποι ανά εποχή για το ιστορικό παρελθόν.
Τέλος, για πολλοστή φορά θα συνεργαστούν με μαθητές/τριες άλλων σχολείων της Ευρώπης με σκοπό να αναπτύξουν οπτικοακουστικό υλικό για τη σύγχρονη ιστορία, ώστε να συζητήσουν τις διαφορετικές αντιλήψεις που ενδεχομένως έχουν για το ίδιο ιστορικό γεγονός, αλλά και να συζητήσουν πώς διδάσκεται το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός στη χώρα τους.